Четвер, 18.04.2024, 08:35


 

Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
    Рішення ради
      Рішення виконкому
        Проекти рішень


          Оприлюднено 28.08.2013


          АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

          проекту рішення Чернігівської селищної ради «Про встановлення  мінімальної вартості місячної оренди 1(одного) квадратного метра загальної площі нерухомого майна  на території Чернігівської селищної ради на 2013 рік»

          Цей аналіз регуляторного впливу розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003 року.

          Опис проблеми

          Законом України «Про податок з доходів фізичних осіб» встановлено, що об’єкт оподаткування доходу від надання нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеного в договорі оренди, але не менше мінімальної суми орендованого платежу за повний або неповний місяць оренди. Мінімальна сума орендного платежу визначається за методикою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010р. № 1253 «Про затвердження Методики визначення мінімальної суми орендного платежу за нерухоме майно фізичних осіб», виходячи із мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі, з урахуванням місця її розташування, інших функціональних та якісних показників.

          Відповідно до цієї методики, органи місцевого самоврядування, на території яких розміщене нерухоме майно, що надається в оренду, визначають мінімальну вартість місячної оренди 1 кв. метра загальної площі цього майна.

          Проблема, яку необхідно вирішити шляхом прийняття даного рішення полягає у збалансуванні інтересів, прав та обов’язків нижчезазначених груп:

          - органу місцевого самоврядування;

          - юридичних та фізичних осіб, які надають в оренду нерухоме майно;

          - юридичних та фізичних осіб, які орендують нерухоме майно;

          - територіальну громаду.

          Цілі регулювання

          Встановлення мінімальної вартості місячної оренди 1 кв. метра загальної площі нерухомого майна без врахування податку на додану вартість:

          - для некомерційної діяльності, у тому числі для проживання фізичних осіб;

          - для виробничої діяльності;

          - для комерційної діяльності.

          Механізм та заходи

          Цим регуляторним актом пропонується затвердити визначення мінімальної вартості місячної оренди 1 кв. метра загальної площі нерухомого майна, визначити вартість майна для здійснення діяльності у різних сферах.

                                       Альтернативи

          Залишити існуючу ситуацію без змін. Ця альтернатива є неприйнятною для органу місцевого самоврядування, оскільки поширюється практика передачі в оренду нерухомого майна за мінімальну вартість або безоплатно, що призводить до ухилення від оподаткування, вносить хаос і може призвести до негативних наслідків.

          Прийняття запропонованого рішення. Ця альтернатива є найбільш прийнятною, оскільки дозволить встановити мінімальну вартість оренди 1 кв. метра загальної площі нерухомого майна, визначити вартість майна для здійснення діяльності у різних сферах.

          Очікувані результати прийняття запропонованого проекту рішення

          Таблиця вигод і витрат

          Сфери впливу

          Вигоди

          Витрати

          Місцева влада

          Покращення іміджу влади через встановлення  оптимальних розмірів мінімальної вартості місячної оренди 1 кв. метра загальної площі нерухомого майна

           - збільшення надходжень до місцевого бюджету;

          - врахування ситуації на ринку нерухомості

          Процедура розробки регуляторного акта (витрати робочого часу спеціалістів, пов’язані з підготовкою регуляторного акта)

          Суб’єкти господарювання (орендарі)

          -         легалізація діяльності;

          -         усунення конфліктів з контролюючими органами

          Сплата обов’язкових платежів

          Населення

          - задоволення потреб територіальної громади за рахунок збільшення надходжень до місцевого бюджету

          Витрати, пов’язані зі сплатою податку з доходів фізичних осіб

          Опис механізмів і засобів, які забезпечать розв’язання  проблеми шляхом прийняття  запропонованого регуляторного акта.

          Даний механізм передбачає, що суб’єкти підприємницької діяльності, які планують орендувати нерухоме майно (нежитлові приміщення) у фізичних осіб, повинні будуть утримувати із сум орендної плати, виплачуваної орендодавцям ― фізичним особам, податок з доходів 15%, тобто, орендарі ― СПД є податковими агентами стосовно доходів, які вони виплачують орендодавцям ― фізичним особам, яке передбачено п.п.9.1.2 ст.9 Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб”.

          Цим же підпунктом передбачено, що база оподаткування визначається, виходячи з розміру орендної плати, зазначеної у договорі, але не менше мінімальної суми орендного платежу за повний чи неповний місяць оренди.

          Мінімальна сума орендного платежу визначається за Методикою, установленою Кабінетом Міністрів.

          Дія акта поширюється на об’єкти оренди,  що належать до приватної власності суб’єктів господарювання.

          Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

          Запропонований  проект  регуляторного  акта  запроваджується  на довгостроковий термін дії або до прийняття нових нормативних актів.

           У  разі  потреби,  до  нього  вноситимуться  зміни  за  підсумками  аналізу відстеження результатів його дії.

           

          Показники результативності регуляторного акта

          1. Кількість суб’єктів господарювання, які сплачують податок.

          2. Надходження від сплати податку.

          Заходи з відстеження результативності регуляторного акта

          1. Повторне відстеження проводиться через 1 рік після набуття чинності акту.

          2. Періодичне відстеження проводиться раз на кожні три роки після повторного відстеження результативності.

          3. Для відстеження результативності регуляторного акта застосовуватимуться статистичні дані.

           

          Селищний голова                                                                                                        А.М. Кордій

           

           

           

           

           

           

          Регуляторна політика
            Сайти органів влади
              Статистика

              Онлайн всього: 1
              Гостей: 1
              Користувачів: 0


              Copyright MyCorp © 2014Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz